A képmanipuláció a szépségiparban és a reklámban

Úgy tűnik nem csak a hírmédiában, de a szépségiparban és a reklámban is egyre elfogadhatatlanabbnak tartják a nyugati társadalmakban a fotoshoppal való utólagos durva beavatkozásokat. Egyelőre nem a bőr retusálásáról, hanem a testarányok megváltoztatásáról van szó. A franciák elvárása, hogy ilyen esetben a képen legyen egy felirat, mely ezt a beavatkozást közli, de a Getty, mely az egyik legtöbb képpel dolgozó cég nem is enged a felületére ilyen képet. Nálunk Magyarországon a téma még nincs a diskurzus szintjén sem. Mi mindig is nagyon rugalmasak voltunk – a rendszerváltás óta – a reklámokkal, talán csak az összehasonlító reklámok tilalmával nem, ami pedig épp a fogyasztó érdeke volna.

A kép és a téma forrása: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2017/sep/30/getty-images-ban-photoshop-pictures#img-1

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s