Demcsák Zsuzsa ATV-ből való távozása

Esete – melynek során átszerződve az ATV-hez Szanyi Tiborral készült interjúja során a leggyakrabban feltett kérdése az volt, hogy hol van erről az állításról Önnek papírja, voltaképp Szanyiból a legjobb érveket csalta elő, s mégis sztárszétszedés lett belőle, mármint Demcsák Zsuzsa szétszedése. A sok nyilvánosságbeli megszólalás is etikai elemzés apropója lehetne, mi azonban csak egy vele készült interjújából idézünk, melyben nem őt hozzuk fókuszba, hanem magát a szakmát. Mai nemzetközi és hazai állapotát:

“…másfajta kérdezési stílust tanult meg, nem öt percen át kérdezett és nem formált véleményt azokban, ráadásul a TV2-nél 5-7 perces beszélgetései voltak, nem 15-20 percesek, amikhez dettó nem szokott hozzá. A Mokkában a szerkesztői utasításokra hagyatkozott, és nem volt részrehajló,…”

Miket is állít és miket is tudunk meg?

1. különböző kérdezési stílusok vannak. –  Milyenek lehetnek ezek? S miért kell egy beszélgetésben, egy interjúban valakinek nem a saját hangján kérdezni? Olyan már nem létezik? A szakma epigonságra épül?

2. Véleményt kell formálnia a kérdezőnek, amihez nem szokott hozzá. – Miért kell véleményt formálnia a kérdezőnek? Miért jobb a tendenciózus kérdés mint a nyitott érdeklődő?

3. Szerkesztői utasításokra kell hagyatkozni a kereskedelmi csatornákon? – Miért? Ha a szerkesztő jobban tudja, miért nem megy ő oda kérdezni? Nem szokik hozzá a “hagyatkozó”, hogy egyre felkészületlenebbül merjen beülni, hiszen úgyis súgnak majd? S nem lesz árulkodó a butaság, ha súgás alapján történik a kérdés?

És a legmegdöbbentőbb állítás:

+1 Demcsákkal szemben az új munkahelyén az volt az elvárás, hogy részrehajló legyen?

Hol van itt a szakma tisztesség, az önállóság, a kiegyensúyozottság és/vagy az objektivitásra törekvés etikája? Miben rejlik a hivatás, mert ami itt, ebben az interjúban elénk tárul, az már egy halmozott értékzavart állapot. Ideje lenne kibogozni mindezt.

Forrás: http://comment.blog.hu/2017/09/21/demcsak_teste_megalljt_parancsolt?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2017_09_21&utm_campaign=index

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s